LRP S10 Blast TC karbist välja

Me oleme pikalt otsinud ja valinud mudelit mis oleks eriti sobilik mudelismis alustajale. Kriteeriumid selleks ei olegi tegelikult väga keerulised. Mudel peab tulema sõiduvalmis (RTR) komplektis, olema vastupidav ja alustajale lihtne sõita, hind ei tohiks olla kosmoses ning auto peab olema upgradetav, et purustada vähemalt 11 sekundi ringiaeg. Aga see ülesanne ei ole nii lihtne kui esmapilgul tundub. Paljudel kvaliteetsetel tootjatel on entry level versioonid võistlusautodest, ent hind kisub siiski kõrgeks. Ja Hiina tootjate odavad mudelid ei kannata mingit kriitikat.
Aga tundub et rohi on leitud.

LRP S10 Blast TC on mudel mis on välja töötatud ja hinnastatud spetsiaalselt alustaja vajadusi silmas pidades. Carbonit, titaaniumit ja muud taolist eksootilist ei tasu karpi avades oodata sest tegu ei ole mudeliga mis oleks tehtud olema kõige kiirem, kõige jäigem või mille eesmärgiks oleks tippvõistlusi võita. Ei, tegu on mudeliga mis on tehtud selleks, et mudelivõidusõidu lahedasse maailma sisenemiseks ei peaks kulutama 700-1000 eurot.

Et sellele asjale õiglane hinnang anda kehastasin end korraks algajaks ning proovisin mudeliga hakkama saada ilma ühegi tarvikuta mis muidu mu mudelikotis leidub.

Pakist tuleb välja uhke 2011 aasta "Rohelise põrgu" (Nii nimetatakse maailmakuulsat Nürburgringi) Porche Carrera GT3 Cup litsenseeritud koopiakerega võistlusmudel. Isegi sponsorlogod on juba autole kleebitud, seega tundub et rajale sööstmiseks midagi väga teha pole vajagi.

Või siiski, puldi põhja sees, seal kuhu paterid käivad haigutab tühjus. Nojah, tagantjärgi karpi uurides on see seal muidugi ilusti kirjas, aga kui üks tootja läheb juba nii kaugele, et keredele on kõik kleebised paigaldatud siis 8 AA patareid ei oleks enam liiast suur pingutus olnud. No tõesti.

Karbist tuleb välja ka aku. 1600 mAh mahtuvusega on see ilmselt kõige väiksem sõiduaku mida ma viimase 10 aasta jooksul kohanud olen, aga paneme aku väikese mahtuvuse soodsa hinna "süüks" ning vaatame kuidas ta täis võiks laadida.

Auto karpi on peidetud ka laadija. Selline lihtsake, ühest otsast läheb 230V seinakontakti ning teisest otsast auto külge. Puutetundliku ekraaniga laadijat olnuks selle hinna eest patt tahta ning laadija lihtsus saab plusspunktid .... OOT, misasja. Jään silmitsema väikest kirja laadijal ning seal on kirjas laadimisvooluks 100 mA. See tähendab, et kaasasolev aku saab täis 16 tunniga. Päriselt?
Ilma taustsüsteemi teadmata võiksin kohe tõeliselt vihastada, aga põhjus miks laadija nii aeglaselt laeb on taas hinda peidetud. Mitte et suurema vooluga laadimine otseselt kallim oleks, aga laadimisvooluga alla 0.1C, ehk komplektis sisalduva aku puhul 160mA ei ole vaja laadijas kasutada nö. peak detectionit mis on põhimõtteliselt pidev aku pinge mõõtmine, nimelt tõuseb NiMH ja NiCd akude pinge täissaamisel hetkeks umbes 0.05V purgi kohta ning kui laadija selle ära tunnetab saab laadimise lõpetada. Nii täpne elektroonika aga maksab ilmselt 5-10 korda rohkem kui laadija mis karbis kaasas on ning seega on minu hinnangul tegu optimaalse valikuga. Komplektis sisalduva laadija eeliseks on ka see, et väikse vooluga laadides kestab aku kauem ning erinevalt suure vooluga laadimisest puudub oht ülelaadimiseks ning sellele järgnevaks potentsiaalseks tulekahjuks ja terve HOBIzone hävimiseks, ja seda me ei soovi :)) Aga see, et esimest sõitu siiski 16h ootama peab on tõsine nöök.

Nojah, panen aku laadima ja et aega sisustada võtan kätte manuali ning vaatan kas on midagi mida teadma peaksin. Midagi väga võõrast sealt näha ei ole ning seega jätan selle avastamistõõmu igaühele endale. Ja vaatame üle parem auto põhilised head-vead.

Esimese asjana peab kindlasti kiitma amorte, Suured kvaliteetsed reguleeritavad amordid on end eelnevalt meie klubimudelite all ainult heast küljest näidanud, lisaks võimaldavad lihtsalt sõidukõrguse seadistamist ning täppisreguleerimist.

See, et mudel võimaldab ka sildade reguleerimist kvaliteetsete terasest reguleervarrastega on selle hinnaklassi autode puhul harvaesinev ning väga tervitatav. Amordid ja reguleervardad teevad auto hästi seadistatavaks mis tähendab, et teda saab sobitada erinevatele radadele.
Auto on varustatud nelikveoskeemiga mis on lahendatud kardaaniga, erinevalt võistlusmudelitel populaarsest rihmadega lahendusest. Kardaan on selles mõistes parem, et võimaldab mudeliga sõita ka "vähem-kui-perfeksetes" tingimustes, kasvõi kruusal, aga HOBIzones on ta muidugi tänu palju lärmakamale kardaaniga ülekandele juba lärmaja tiitli teeninud. Kardaan oma olemuselt on efektiivsem kui rihmülekanne ühtlastel kiirustel ning vähemefektiivne kiirendusel. Plussi või miinuse alla on seda raske liigitada, nendime siis lihtsalt fakti, et nii on.

Neliveoskeemist leiame kaks kuuldiferentsiaali mis on terashammakatega. Tubli töö, väga robustne ja vastupidav! Aga seda loomulikult pöörleva massi ja sellest tulenevalt natuke kehvema kiirenduse arvelt.
Veojõu viivad ratasteni ees püsikiirusliigendid, taga tavalised dogbone'd. Kõik ilusti terasest tehtud ja korralikud. Kiidame.

Kogu jõuülekanne on ilusti kuullaagritel, mitte puksidel nagu osadel soodsamatel mudelitel näha on olnud ning see tähendab, et jõuülekanne on kindlasti vastupidav pikka aega. Peame taas kiitma


Akukinnitus on mõnus ja konkreetne, vormitud ilusti plastikust põhjaplaadi sisse ning aku on vahetatav lihtsalt kahe splindi eemaldamisega. Võrreldes pro autodel kasutava teibilahendusega ikka tõeliselt mugav. Loomulikult on auto tänu seda tüüpi lahendusele raskem kui pro autod, aga akuteibi ja kääridega mässamine on viimane asi mis selle auto ostjat kiiremaks teeb.
Mootor on tavaline 540 seeria suletud tagakaanega harjadega isend. Mitte ülemäära pikaealine, samas parajalt kiire ning maksab 5x vähem kui näiteks 1:10 stock klassi mootor. Alustamiseks kindlasti super lahendus ning kui hiljem isu kasvab võib autole paigaldada ka harjastevaba mootori koos vastava kiiruseregulaatoriga. Superluks :)

Servo on tõenäoliselt soodsaim mis mudelile paigaldada saab, võttes arvesse, et tõsine võistlusservo maksab kolmandiku selle auto hinnast on see ka igati loogiline. Kardetavasti ei kesta ta kaua, aga samaväärne servo ei maksa ka palju, samas sobivad jälle külge pro autodel kasutatavad servod ning seega on taas võimalusi upgrademiseks.


Pult ei ole mingi iluvõistluse võitja, tema plastine olemus suisa karjub näkku "olen odav", ent samas omab ta kõiki vajalikke reguleerimisvõimalusi ning on tegelikult käes isegi üllatavalt mugav. Tubli töö!


Enne rajale minekut veendun, et kõik kruvid oleks korralikult kinni ning midagi ei oleks kiirel sõidul laiali pudenemas, siiski masstootmine ja eksimusi tuleb ette ka parimates peredes. See samm on minu puhul õnneks vajalik vaid selleks, et sina seda tegema ei peaks sest kõik asjad on ilusti kinni ning metall-metallis kruvidel on ka korralikult keermeliimi pandud. Plusspunktid lähevad kirja! Aga ka sinu auto puhul ei jookse see väike ettevaatusabinõu ilmselt mööda külge maha.

Meie igatahes kiidame heaks, "bang-for-buck" faktor on kindlasti väga hästi paigas ning auto on ka rajal piisavalt kiire. Samas on pakkuda oskuste arenedes ka küllaldaselt upgrade võimalusi ning seega on tegu kahtlemata ühe mudeliga millele kirjutame hea meelega alla: "Team HOBIzone soovitab"
Mudel on HOBIshopis müügil ning maksab 199€.

Eelmine
18-26 oktoober avame iga päev uksed kell 11.00
Järgmine
Isadepäeva WinterCup etapil on võimalik võistelda lühendatud formaati

Lisa kommentaar

Email again: