Team HOBIzone käis Tšehhis Euroopa paremikuga mõõtu võtmas

Et kõik kohe algusest peale ausalt ära rääkida keerles see mõte meie peas juba kevadel, aga et HOBIzone vajas ehitamist otsustasime selle määramatusse lükata.
Ja kui ma 7. oktoobril meie tuumiku chatis mõtte pooleldi naljana õhku viskasin, ei võtnud Kalevil pikalt aega, et end kirja panna. Mina muidugi ässitajana ise end kirja ei pannudki, aga Kalev läks juba mõttest põlema ning minek oli seega otsustatud. 

1. novembril 2014 toimus Tšehhi väikelinnas Hrtovice's MIBOSPORT Cup sarja avavõistlus. Kõik tõotas juba algusest peale paljulubav, 150+ võistlejat, onroad ja offroad samal päeval ja samas kohas ning seinast-seina sõitjate tase, et konkurentsi jaguks kõigile.

Aga kui me kolmapäeva õhtul umbes pool üksteist auto nina HOBIzone eest Tšehhi suunas keerasime ja sealsetele tuttavatele videotervituse saatsime, ei olnud meil tegelikult õrna aimugi, mis meid täpselt ees ootab.

1000 miili sõitu möödus kui unenägu ning juba neljapäeva õhtul leidsime end kohaliku mudeliraja restoranist õhtusöögilt.

Kui ma ütlen mudeliraja restoran, siis ma tegelikult pean silmas üli cooli hotelli, mis on keskendunud sportlastele ning mille südameks on suur saal, kus saab läbi viia mistahes spordivõistlusi - RC võidusõidust kaljuronimise ja tenniseni. Lisaks muidugi mõnusad numbritoad, baar koos bowlinguradade ja piljardilaudadega ning väike SPA kompleks, kust läks teele ka meie kohalejõudmise videotervitus. Kõik mõnusalt ühe katuse all, nii et toasussides võib rajalt tuppa ning sealt edasi sauna sahistada. Ma olen läbi aastate väga paljudel välisvõistlustel käinud, aga midagi sellist pole kunagi enne näinud.

Reede - Treeningud

Trenni formaat oli lihtne - nii kui rada viimase teibitükiga paha pandi, oli offroad rada avatud kõigile 90-le sõitjale ilma mingisuguse korrata. Või noh, sõita sai nii palju, kui pukki mahtus ehk max ~15 mudelit korraga.
Onroadis oli süsteem sarnane meie trennisüsteemile (iga täistund ja pooltund 10 minutit alustajate grupile, siis 10 minutit edasijõudnutele ja siis 10 minutit kiirele grupile) selle vahega, et seal oli jaotus tehtud klasside kaupa. Kuna meie rajad (onroad Saue HOBIzones ja offroad Väike-Maarja mudelihallis) olid võrreldes sealsetega ikka väga tehnilised ja keerulised sõita, olid kõik eestlased tegelikult koheselt tempos ning oli selge, et võistlustel me viimaste kohtade peale sõitma ei hakka.

Laupäev - eelsõidud

Kogu eestlaste delegatsioon koosnes Saue HOBIzone tuumiku liikmetest ning jaotumine võistlusklassidesse oli järgnev:

Reimo Kosk - 1:10 Stock
Kalev Lukk - 1:10 Stock
Märten Heinloo - 1:10 2wd
Rando Mere - 1:10 2wd ja 1:12 pancar

Eelsõitudes toimus tegevus paralleelselt mõlemal rajal, mis tähendas üksjagu kiiret ja planeeritud liigutamist, et õiged sõitjad oleks õigetel aegadel õiges kohas, aga meie treeningust hinnatud tulemused olid ka enam-vähem õiged ning viimastele kohtadele me ei konkureerinud.

1:10 stock klassi (kokku 36 osalejat) eelsõitude ranking jäi
17. Kalev Lukk
24. Reimo Kosk

1:10 2wd klassis (kokku 42 osalejat) jäi tulemuseks
11. Rando Mere
33. Märten Heinloo

Ja 1:12 pancar klassis platseerus Rando eelsõitude järel 8-ndale kohale 11 sõitja hulgas. Etteruttavalt olgu öeldud, et siin klassis tuli Randol rinda pista ka natukene ebavõrdses konkurentsis, sest konkurentidel olid kasutada umbes 4 korda võimsamad mootorid, mida Rando ei kasutanud, kuna tegu ei olnud tema põhiklassiga ning sobilikku mootorit ei olnud kotis olemas ja osta ta seda ka ei soovinud.


Laupäev - finaalid

Kui eelsõidud sõideti mõlemal rajal paralleelselt, siis finaalides toimus tegevus korraga ühel rajal, esmalt offroad ja seejärel onroad. Klassikaliselt sõideti kõiki finaale kolm korda ning lõppjärjestuse määrasid kohapunktid igas finaalis.

Märten 1:10 2wd

Esimesena meist sööstis võistlustulle Märten, kes kahjuks esimestel ringidel autot õnnetu hüppe tagajärjel vigastas ning, ehkki tegi väga tublit sõitu ja poole sellest suutis olla liidripositsioonil, ei pidanud auto viimaseid ringe lõpuni vastu ning ta oli sunnitud katkestama kolm ringi enne lõppu. Tulemuseks D-finaali 8. koht, ent teadmine, et kiirust oma finaali võiduks on küll ja veel.

Märteni teine sõit: puhas start ja ilus sõit teenisid Märtenile liidripositsiooni, mille väike intsident ringiga mahajäänud autoga ära nullis. Kuna auto ei saanud koheselt ratastele, langes Märten teiseks ning halastamatult lõpusekundeid tiksuv kell ei lubanud enam esikohta kinni püüda.

Märteni kolmas sõit: tõenäoliselt kõige õnnetum sõit üldse, väga palju intsidente aeglasemate sõitjatega ning selle tulemusel meeletu ajakaotus tingisid langemise viiendaks, mis ühtekokku andis kohapunktidega Märtenile D-finaali neljanda koha. Kindlasti ei olnud see tema tegelik tase ning kindlasti on just Märtenil enim parandamisruumi järgmistel etappidel.


Rando 1:10 2wd
Esimese finaali ilus start tähendas liidripositsiooni hoidmist kuni umbes teise minutini, kui liiga pikaks hüpatud hüpe tingis teisel kohal sõitnud sõitja möödumise ning kuna kiiruste vahed olid väga väikesed, ei õnnestunud mul enam esimest kohta püüda ning tulemuseks jäi esimese finaali teine koht.


Teise finaali stardis auto hetkeks tõrkus, mis tähendas koheselt väga väikest vahet teise koha sõitjaga ning saatuslikuks sai juba esimesest finaalist tuttav eksimus ülehüppel neljandal ringil. Nelja sekundiline kaotus auto katusele keeramise näol tähendas langemist kolmandaks ning, ehkki järgnevatel ringidel möödusin teise koha sõitjast ning hoidsin peal piisavat tempot, et ka esimest kohta püüda, rikkus teine pisem eksimus selleks võimaluse. Ehk taaskord teine koht 1.7sek kaotusega liidrile.

Kuna esimesed kaks finaali võitis üks sõitja, siis tähendas see, et oma finaali võit oli käeulatusest väljas ning seega kolmandasse finaali läksin juba minnalaskmismeeleolus ning otsustasin uute rehvide asemel ka vanadega sõita. Tegu oli minu kõige kehvema sooritusega ning sel puhul salvestasime selle ka videosse :).
Tulemuseks kolmas koht 0.7 sek kaotusega selles finaalis ning kokkuvõttes teine koht B-finaalis. Kindlasti tulemus, mille üle võib uhke olla, aga siiski kuidagi õõnes, sest B-finaali võidukoha mängisin ise maha.
Muuhulgas huvitava faktina olgu märgitud, et Euroopa tippsõitjale, kes A (ehk kõrgeima taseme) finaali võitis, kaotasin vähem kui kodusel Väike-Maarja rajal Eesti kiireimale sõitjale Karl Kasekamp'ile :)


Reimo 1:10 Stock

Esimene finaal, esimene ühisstart nii tihedas konkurentsis ning kokkupõrge esimeses kurvis tähendas viimast positsiooni. Reimo hakkas küll järjest tõusma, ent intsident kaassõitjaga tähendas auto digimuundumist kolmerattaliseks ning katkestamist.

Teine finaal oli Reimo parim - ilus start, puhas ja kiire sõit säilitasid talle finaali lõpus sama positsiooni, mis stardis - neljas. Auto käitus ilusti ning otseselt parandamisruumi antud tingimustes ei olnud ning ilmselt kirjeldab selle sõidu tulemus kõige paremini Reimo hetketaset, mistõttu on tal nüüd väga hea baas järgnevatel võistlustel võrdlemiseks.

Kolmas finaal algas samuti kui esimene, ehk esimeseses kurvis viimaseks, ent sel korral õnnestus Reimol end uuesti seitsmendaks sõita. Ilus töö ja puhas sõit, lausa lust oli kõrvalt vaadata, kuuendast kohast jäi teda lahutama kolm sekundit ning kohapunktidega teenis Reimo endale C-finaali seitsmenda (Üld 27. koht 36-st) koha. Kui kõik oleks paremini õnnestunud, oleks Reimol olnud ka kiirust C-finaali 2.-3. koha jaoks, aga kindlasti on ta nüüd väge täis, et järgmisel korral tšehhidele koht kätte näidata :)


Kalev 1:10 Stock

Kalev oli samuti esimest korda suurvõistlustel ning kirjeldas, et läks esimese finaali starti kergelt närvilisena (tema täpne sõnastus oli "mega närv oli sees, käed värisesid nagu haavalehed ja jalg tudises nii, et pukk tahtis laiali väriseda"). Tulemus sama, mis Reimol, esimeses kurvis crash ning langemine seitsmendalt kohalt kümnendaks. Kui eelsõitudes oli autolt eemaldatud tagumine stabilisaator, siis kuna finaalides oli raja pidamine paranenud, pani ta stabika uuesti külge ning ehkki see aitas pidamise vähendamisele, hakkas auto sõidu keskel siiski grip-roll'i tegema (selgitus: grip-roll on olukord, kus auto kurvis liiga hea pidamise tõttu end katusele keerab) ning surumine oli võimatu. Tagasihoidev sõidustiil teenis välja viienda koha selles finaalis.

Teiseks finaaliks muutis Kalev rullumispunkti ja määris rehvid poolenisti, auto muutus sellest küll vähe paremaks ja start õnnestus ka, aga teises sõidus sattus Kalev kuidagi väga paljudesse intsidentidesse ja sinna läks ka tulemus - selles finaalis 8-s koht.

Kolmas finaal oli parim - start õnnestus, peale kolmandat kurvi oli Kalev korra ka kolmas. Kuid taha jäi väga kiire sõitja, kes temast peale kahte ringi möödus. Ülejäänud sõidu sõitis Kalev rahulikult ja stabiilselt ning teenis selle finaali neljanda koha ja kahe päeva parima tulemuse ja ringiaja. Kokkuvõttes 5. koht B-finaalis ja 15. koht 36 sõitja hulgas.


Kokkuvõtlikult võib öelda, et kui täna on eestlastel suurepärane infra seda tüüpi võistlusteks harjutamiseks Saue HOBIzone ja Väike-Maarja mudelihalli näol olemas, siis tundsime kõik, et pudelikaelaks oli meile kogenematus tihedas konkurentsis sõita. Ehkki Eestis on palju kiireid mudeliste, ei ole samalaadset võrdset võidusõitu tänu väiksemale kandepinnale praegu olemas ning just selle kogemuse olemasolu olnuks meile tõenäoliselt enim kasuks olnud. Aga nüüd meie suundume uuesti treenima ning vaatame, kuidas kaardid jagunevad siis, kui oleme kodustel radadel veel 10 000 ringi maha sõitnud.

Ja tule sina ka treenima, sest ühtegi muud moodust kiireks saada ei ole ning mida rohkem me koos sõidame, seda paremaid tulemusi võime üheskoos välisvõistlustelt tuua.

Eelmine
Isadepäeva WinterCup etapil on võimalik võistelda lühendatud formaati
Järgmine
Võidusõidu saladused: Kuidas teiste sõitjatega koos rajale mahtuda?

Lisa kommentaar

Email again: