Võidusõidu saladused: Sõida vähem, et sõita kiiremini.

Nagu võidusõidus ikka, mida piiratumad on tingimused seda enam hakkavad rolli mängima nüansid. Täna lahkan natukene seda mis saladused peituvad slowmo formaadi kiires sõidus. St kuidas sõita kiirest aeglasel võistlusel, ehk kuidas läbida rada võimalikult lühikeselt selleks et mitte olla aeglane aeglaselt sõitmise võidusõidus..... Vot nüüd läks küll keel sõlme, aga vaatame edasi.
Slowmo formaat näeb ette, et auto maksimaalne sõidukiirus ei tohi ületada 20 km/h. See on suurepärane sest aitab nii verivärskel mudelistil, HOBIzone püsielanikul kui uuesti alustajal kohe võrdses konkurentsis olla, sest võimaldab vähem keskenduda auto rajal hoidmisele ning rohkem keskenduda õige trajektoori sõitmisele. Võidusõit on seega VÄGA tasavägine ning viimase võistluse näitel võib 20 minutilise finaali lõppedes esikolmik mahtuda vabalt kahe sekundi sisse.

Aga mis teha selleks et olla võrdsetest natuke võrdsem?

A ja O on slowmo sõitmisel kindlasti trajektoor, praeguse layouti teoreetiline miinimum ringiaeg mis reeglitele vastava autoga sõita üldse võimalik on 12.05 sekundit (Raja lühim võimalik ringipikkus on 67m). Kuna täiskiirusel läbib slowmo auto viis ja pool meetrit sekundiga on seega üli oluline valida rajal lühim võimalik trajektoor ringi läbimiseks kiirust kaotamata. Siinkohal jõuame aga dilemmani. Kui lühim võimalik ringipikkus on 67m (mida aga kindlasti ei ole võimalik 20km/h läbida) siis klassikaline "ideaaltrajektoor" mis võimaldab suurima kiirusega kurvi läbimist on 84m. Erinevus on 17 meetrit. Või teisiti öeldes VEERAND ringi pikkusest. Et dilemma tõsidusest täielikult aru saada tuleb mõista, et täiskiirusel kulub selle distantsierinevuse läbimiseks slowmo autol 3 sekundit.

Õnneks ei kattu siiski slowmo ideaaltrajektoor kiire sõidu trajektooridega täielikult ning erinevus reaalses elus on eelmises lõigus toodust väiksem. Kui võtame arvestuse aluseks Mart Pere poolt sõidetud slowmo rajarekordi 13.932 sekundit, leiame, et tänase seisuga peab slowmo ideaaltrajektoor olema mitte pikem kui 77m. Aga ma isiklikult kahtlustan, et ka see ei ole ei lühim võimalik trajektoor ega vankumatu rajarekord. Siin on challenge nii Mardile kui konkurentidele ;)

Aga kuidas siis sellele lähedale saada.

Esimese asjana, enne mudeli seadistuste kallale minekut on vaja trajektoorid rajal ideaalselt paika saada. Toon äärmusliku näite. Igast kurvi apex'ist viie sentimeetri kauguselt sõitmine kvalifitseeruks ju igasuguse loogika järgi päris täpseks juhtimiseks. Aga võttes arvesse apexite arvu 10tk ning arvutuse lihtsustuseks ajakirjanduslikes huvides eeldame, et kõik pöörded on tagasipöörded on sellise sõidu ja ideaalse apexite tabamise korral trajektoori pikkuse erinevuseks (0.05m*2)*10=1 meeter. Ühe meetri läbimiseks kulutab slowmo auto täiskiirusel aga napilt alla 0.2 sekundi. Siinne õppetund on seega väga lihtne, selleks et ringiajast sajandikke hammustada on vaja sõita vähem meetreid suuremal kiirusel. Ja stabiilselt. Ainus viis saavutada juhtimise tase mis võimaldab sõita vähem meetreid on aga trennis sõita rohkem meetreid, ehk harjutada-harjutada-harjutada.

Kui oled saavutanud taseme kus suudad stabiilselt trajektoori tabada (eesmärk võiks olla lihtne, 5 minutilise sõidu kiireim ja keskmine ringiaeg ei tohiks erineda rohkem kui sekundi) on tegelikult rida olulisi tehnilisi nüansse mis aitavad kurvikiirust paremini säilitada. Aga neist juba järgmises blogipostituses. Või treeningutel ;)
Eelmine
Minu slomoSUNDAY
Järgmine
Klubimudeliga rajale: Uued paketid tõid soodsamad hinnad ja PRO klassi võistlusautod.

Lisa kommentaar

Email again: